اجزا بلوک قالب پلاستیک-بلوک قالب پلاستیک-قطعات استاندارد بلوک قالب پلاستیک

طبق تحقیقات انجام شده اصلی ترین دلیل نارضایتی مشتریانی که نیاز به قالب پلاستیک دارند ، تاخیر در تحویل است . حتی برخی از شرکت های بزرگ که برنامه ریزی دقیقی در معرفی محصول به بازار دارند سفارش قالب های پلاستیکی خود را فقط به دلیل تاخیرات زمانی به کشورهای دیگر واگذار می کنند.
با استفاده از قطعات استاندارد قالب ، بلوک قالب پلاستیک پیش ساخته و استفاده از ماشینکاری خشن تراشی CNC به راحتی زمان خود را به جلب رضایت مشتریان تخصیص دهید.

سفارش انواع بلوک قالب پلاستیک

سفارش آنلاین و تلفنی

آشنایی با اجزا بلوک قالب پلاستیک

معرفی قطعات استاندارد قالب – اجزاء بلوک قالب پلاستیک :

اجزا بلوک قالب پلاستیک-بلوک قالب پلاستیک-قطعات استاندارد بلوک قالب پلاستیک

قطعات استاندارد قالب یا اجزاء بلوک قالب پلاستیک به مجموعه ای از قطعات گفته می شود که بعد از مونتاژ بر یکدیگر بلوک قالب پلاستیک را تشکیل می دهند . و پس از انجام عملیات براده برداری به روش های مختلف از قبیل ECM ، EDM ، فرز کاری ، تراشکاری و سوراخ کاری قابلیت شکل دهی به مذاب پلاستیک و تولید قطعه ی پلاستیکی را فراهم می آورند.

1-2 رینگی:

رینگ-اجزا بلوک قالب تزریق پلاستیک-بلوک قالب پلاستیک-قطعات استاندارد بلوک قالب پلاستیک

همان طور که از نامش پیداست قطعه ای است دایره ای شکل که پس از نصب بر روی قالب کمک می کند که قالب در مرکز سوراخ سمت ثابت دستگاه تزریق پلاستیک قرار گرفته و انطباق کامل ورودی مواد (بوش اسپرو) را بر نازل دستگاه تزریق میسر می سازد.

2-2 بوش اسپرو:

بوش-اجزا بلوک قالب تزریق پلاستیک-بلوک قالب پلاستیک-قطعات استاندارد بلوک قالب پلاستیک


قطعه ای استوانه شکل است که به دلیل وجود R در محل تماس با نازل دستگاه تزریق پلاستیک ، به نوعی راهنمای نازل است که در محل دقیق خود فرود آید . به دلیل تماس فیزیکی با نازل دستگاه تزریق پلاستیک و تحمل فشار کالسکه دستگاه یکی از اجزاء قابل تعویض بلوک قالب تزریق پلاستیک است . قالب سازان به جهت جلوگیری از هزینه های تعویض کفشک به دلیل تماس با نازل دستگاه و تحمل فشار و احتمال خوردگی و خرابی از این قطعه ی قابل تعویض استفاده می نمایند.

3-2 نازل هات رانر :


این قطعه از اجزاء بلوک قالب تزریق پلاستیک جزو قطعات مکانیکی ، الکترونیکی به حساب می آید. نسبت به سایر اجزاء از فناوری بالاتری برخوردار است.
به زبان ساده تر همان بوش اسپرو است . با این تفاوت که در طول مسیر با استفاده از المنت حرارتی که توانایی اعمال حرارت از 0 تا 500 درجه سانتی گراد دارد ، مذاب را گرم نگه داشته تا عملیات تزریق با سهولت انجام گردد و باعث حذف راهگاه قطعه و صرفه جویی در هزینه های تولید می گردد.

4-2 کفشک ها :

کفشک-اجزا بلوک قالب تزریق پلاستیک-بلوک قالب پلاستیک-قطعات استاندارد بلوک قالب پلاستیک


دو صفحه با ضخامت حدود 3 سانتیمتر و معمولا از جنس آهن یا فولاد های چکش خوار با سختی و قیمت پایین هستند . جهت اتصال و نگه داری اجزای بلوک قالب پلاستیک ( به تمثیل مشابه با دو کفه ی نان همبرگر که نگهدارنده ی اجزاء همبرگر است) و امکان اتصال و روبند کردن قالب به صفحات دستگاه تزریق پلاستیک استفاده می گردد.
در ساده ترین نوع از بلوک قالب پلاستیک بر روی کفشک سمت ثابت ، نیمه ی ماتریس یا سمت ماده ی قالب توسط 4 یا 6 پیچ متصل می گردد و در انواع پیچیده تر شامل صفحه ی راهگاه کش که باعث بیرون کشیدن راه گاه می شود و اسپروی قالب می گردد یا صفحات پران سمت ثابت به آن متصل می گردد.

5-2- پل ها :

 

برای این که صفحات پران و به دنبال آن ها پران ها بتوانند حرکت کنند و قطعه ی پلاستیکی درون قالب را به بیرون هدایت نمایند باید فضایی تعبیه شود که این فضا از طریق پل ها به وجود می آید. همان طور که در تصویر می بینید پل ها دو بلوک فلزی در دو طرف صفحات پران و پشت صفحه ی اصلی سنبه هستند که بسته به نیاز قالب ( چه مقدار نیاز است که پران ها بازی یا به اصطلاح کورس رفت و آمدی داشته باشند که قطعه ی پلاستیکی درون قالب به بیرون هدایت شود) ، ارتفاع آن ها تغییر می کند.
در برخی قالب ها با طول و عرض بزرگتر به دلیل احتمال خمش در مرکز صفحات سنبه و ماتریس (به این دلیل که عموما قطعه ی تزریق پلاستیک شده در مرکز قالب و در فضای بین دو پل وجود دارد و فشار تزریق مواد مذاب دستگاه تزریق پلاستیک می تواند مرکز صفحه را خم کند) از استوانه هایی به نام پل کمکی استفاده می شود که بهترین تمثیل برای آن ها ستون های زیر یک سقف است .
پل های کمکی را در فواصل مختلف ، بین دو پل اصلی و پشت صفحه ی سنبه قرار می دهند و عموما به شکل استوانه های فلزی هستند اما انواع اشکال مختلف قابل استفاده هستند.

6-2- پران ها :

در بلوک قالب هایی که طراحی آن ها بر مبنای پران روی قطعه است ( از سیستم کف پران در آن ها استفاده نمی شود) جهت اعمال حرکت یک دست و هماهنگ کلیه میله های پران ، از صفحات پران استفاده می گردد.
به این صورت که بر روی یکی از صفحات سوراخ هایی به اندازه ی قطر میله های پران ایجاد می گردد که تمامی میله پران ها داخل آن سوراخ ها جای گذاری شوند به نحوی که پاشنه های میله های پران (قسمت انتهایی میله پران که قطر بیشتری نسبت به قطر پران دارد) پشت صفحه قرار گیرند، به این صورت حرکت میله های پران به سمت جلو مهار می گردد .اما حرکت آن ها به سمت عقب (به سمت کفشک سمت متحرک قالب) آزاد است ، پس برای جلوگیری از این آزادی حرکت از صفحه ی پشت بند استفاده می گردد.

ادامه دارد …

1 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست